Subject: FW: Tootjavastutuse direktiivi ülevõtmine
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "[email-masked]"
Date: Mon, 31 Mar 2025 09:17:19 +0300

From: Grete Leesmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Sent: Wednesday, March 26, 2025 3:55 PM
To: Kaia Läänemets-Ester - JUSTDIGI <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Tootjavastutuse direktiivi ülevõtmine

Tere

Tarbijakaitse ja Tehniline Järelevalve Ametini (TTJA) jõudis Majandus- ja 
Kommunikatsiooniministeeriumist info, et olete kavandamas Euroopa Parlamendi 
ja nõukogu direktiivi (EL) 2024/2853 (tootjavastutuse direktiiv) ülevõtmist 
riigisisesesse õigusesse. Kuivõrd see puudutab ka TTJA järelevalvepädevuses 
olevaid tootegruppe, siis sooviksime võimalusel olla samuti muudatuste 
ülevõtmisel infovoos.

Seoses kahjuhüvitamise regulatsiooni laiendamisega tooksime taustainfona 
välja, et TTJA juures tegutseva tarbijavaidluste komisjoni pädevusest on 
tänasel päeval välistatud kahjunõuded, mis tulenevad surmajuhtumist, 
kehavigastustest või tervisekahjustustest (tarbijakaitseseadus (TKS) § 40 lg 
5). Lisaks võib komisjon jätta avalduse menetlusse võtmata või menetluse 
lõpetada, kui vaidluse lahendamine ei ole võimalik põhjaliku uurimise ja 
tunnistajate ärakuulamiseta ning seda oleks otstarbekam lahendada maakohtus 
(TKS § 47 lg 3 p 3). Esmase hinnangu põhjal oleksid suurem osa 
tootjavastutusest tulenevaid kahju hüvitamise juhtumeid ilmselt liialt 
keerulised (nõuaks keerulisi ekspertiise, põhjalikku tõendite uurimist, 
ülekuulamisi), et neid tarbijavaidluste komisjoni kohtuvälises menetluses 
lahendada.

Kui Teil tekib direktiivi ülevõtmisega küsimusi, mille osas saame kasulikud 
olla, siis on need igati oodatud.

Lugupidamisega

Grete Leesmann

Õigusosakonna õigusnõunik

6672084 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee | Endla 10a, Tallinn 10122

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet